Danske cykelryttere lod sig trække af bil i stort løb: Nu er de diskvalificeret

Annonce
Annonce
Annonce
Flere
Annonce
Annonce
Annonce
Danske cykelryttere lod sig trække af bil i stort løb: Nu er de diskvalificeret
Danske cykelryttere lod sig trække af bil i stort løb: Nu er de diskvalificeret
Danske cykelryttere lod sig trække af bil i stort løb: Nu er de diskvalificeretProfimedia
To danske cykelryttere samt 22 ryttere fra andre nationer er blevet smidt ud af ungdommens Giro d'Italia, Giro Next Gen.

Da de skulle op af den legendariske stigning Stelvio onsdag, lod de sig nemlig trække af enten biler eller motorcykler.

Det må man ikke, og derfor har løbsledelsen sørget for, at de skyldige nu er smidt ud.

Det skriver det italienske medie Tuttobiciweb. Christian Moberg, der er sportsdirektør hos det danske hold Coloquick, bekræfter desuden sagen over for cykelsportsmediet feltet.dk.

De to danskere, der er blevet smidt ud, er Coloquick-rytterne Joshua Gudnitz og Magnus Lorents.

"Det er jeg mega ked af. Det er skide ærgerligt", siger Christian Moberg til feltet.dk.

På sociale medier som Twitter kan man se adskillige videoer og billeder af ryttere, der holder fast i enten biler eller motorcykler og bliver trukket op af Stelvio.

Også fire sportsdirektører er blevet smidt ud af løbet.

Christian Moberg var ikke selv i nærheden, da hans egne ryttere lod sig trække op af bjerget, men han hævder ifølge feltet.dk at have set flere end de 24 diskvalificerede ryttere forbryde sig mod reglerne.

"Så lad os smide dem alle sammen ud. Min holdning er, at hvis vi har en regel, så lad os holde den. Så skal det bare være alle. Men det er ligesom i fodbold før VAR. Vores kommissærer skal jo se, hvad der sker, før de kan gøre noget ved det. Så en masse er sluppet godt fra det. Det er sådan, det er", siger Moberg.

Giro Next Gen er et løb bestående af 8 etaper, hvor nogle af cykelsportens største talenter deltager.

Norske Johannes Staune-Mittet fører løbet efter sin sejr på Stelvio onsdag. Han kører for Jumbo-Vismas udviklingshold.