Annonce
Annonce
Annonce
Flere
Annonce
Annonce
Annonce

Chelsea lancerer ny trøje hvor sponsoren stadig mangler

Flashscore
Chelsea har fundet inspiration i 90'erne i den nye trøje
Chelsea har fundet inspiration i 90'erne i den nye trøjewww.chelseafc.com
Londonklubben har netop præsenteret deres trøje for den kommende sæson. Sponsoratet med teleselskabet 3 er ikke forlænget, hvilket efterlader brystet fri for en sponsor. Meget kan dog ændre sig inde sæsonstarten.

Aftalen med 3, der efter sigende indbragte Chelseas omkring 350 mio. kroner om året, udløb med udgangen af denne sæson.

Chelsea har endnu ikke sikret sig en ny sponsor, og i følge The Daily Mail, skal Chelsea nok ikke drømme om mede mere end omkring 220 mio. kroner om året for en ny aftale.

Det har været tær på, at Stan Boehly og resten af Chelsea-ledelsen havde fundet en løsning. Tv-selskabet Paramount var inde i billedet, men da de ikke har Premier League rettigheder, blev den aftale blokeret af ligaen. En anden mulighed var bettingfirmaet Stake, men her var det klubbens tilhængere der satte en stoppe for den aftale.

Selve trøjen er inspireret af de stadig mere populære 90'er-designs, som nu er et fast element for de store klubber i Premier League.

Arsenal og Manchester United producerede særligt populære trøjer i sidste sæson med lignende inspiration fra årtiet. Liverpool har til den kommende sæson også hentet inspiration fra historien til deres hvid/grønne udebanetrøje anno 2023/24.

Klubben forklarer, at deres nye trøje er et minde om 1997-98-sæsonen - hvor de vandt Liga Cuppen og UEFA Cup Winners Cup - med det gyldne løveemblem, der i følge Chelsea symboliserer prestige og historie.