Atletico Madrid skrotter upopulært logo: Fans nægtede at købe merchandise

Annonce
Annonce
Annonce
Flere
Annonce
Annonce
Annonce

Atletico Madrid skrotter upopulært logo: Fans nægtede at købe merchandise

Atletico Madrid går tilbage til sit gamle logo
Atletico Madrid går tilbage til sit gamle logoProfimedia
Atlético Madrid meddeler, at de vil vende tilbage til at bruge klubbens logo fra 1947 fra den 1. juli efter udbredt kritik af det nuværende opdaterede logo.

Klubbens beslutning om at modernisere logoet i 2017 viste sig at være meget upopulær hos næsten 78.000 af de mere end 138.000 klubmedlemmer, der sidste år stemte for at bringe det tidligere logo tilbage.

Mens begge designs ligner hinanden,vender bjørnen mod højre i det nuværende logo stedet for venstre, mens den strækker sig op mod et træ (symbolet på byen Madrid), de fire røde striber er tykkere, der er udglattede kanter og der er tre farver i stedet for seks.

Nogle Atlético-fans nægtede at købe merchandise med det nye badge.

"Klubben hylder de tusindvis af fans, der længtes efter at vende tilbage til logo fra 1947," hedder det i en erklæring fra Atlético.

"Fra den 1. juli 2024 vil den officielle tilbagevenden af ​​klubbens logo finde sted. Transformationsprocessen er udfordrende og forventes at tage et par måneder at implementere fuldt ud, men den dukker allerede op på de mest ikoniske steder."

Atlético delte også en video på deres officielle sociale mediekanaler, der afslørede det originale badge med den afsluttende billedtekst: "Nogle gange har hjertet grunde, som marketing ikke kan forstå."

Klubben sagde, at det snart forkastede logo "nu vil blive en del af familien af ​​lgoer, der har fulgt klubben vores klub i løbet af vores historie."